Právě se nacházíte :    Úvod   |   Cestopisy

Cestopisy

BAMOKA BMW MOTORRAD TOUR 2014 - BAJKÁÁÁL
Nebyl nikdo, kdo by vyjel na 60 dnů…byl jsem rozhodnut jet sám, žena smířena, V lednu 2014 se ozval Pavel Šrytr a vyjeli jsme dva… dojel jsem sám… Helmut BMW 1200GS Adventurer.2009 – 78.846km Pája BMW 800GS r. 2011 – 30.000km...více

Švýcarské vyhlídky
Co byste dělali s pár týdny volna, jestliže je zrovna extrémně parné léto? Já vzal motorku a vyrazil někam, kde se dá předpokládat, že bude trochu rozumněji. Na hory...více

Na drsném severu
Vysedávám nad Trolím žebříkem, kolem tří tisíc kilometrů od domova, zírám na mrak nade mnou a vyčkávám, než se uráčí zmizet. Je čas. Poprvé mám na cestách víc času, než cílů, kam jet. Norsko se letos potýká s extrémně studeným a deštivým rokem, podobný prý byl naposledy v roce padesát sedm...více

Jaro v Toskánsku
Doposud jsem byl zvyklý všechny svoje cesty plánovat. Plánované trasy zpravidla tečovaly všechny jen trochu známé lokální atrakce a trasu mezi nimi už jsem dávno před zabalením měl projetou na satelitních snímcích planety. Tři sta kilometrů na den? To přece musíme hravě ujet!..více

Jarní Španělsko
Od časného podzimu jsme si malovali, jak z jara absolvujeme epické dobrodružství na hrubých pneumatikách, zcela záměrně ztraceni kdesi v Albánii, jak budeme pospávat po lesích, prát trenky v čirých horských říčkách a snad i lovit drobnou zvěř na večerní oheň...více

Balkán 2014
Je konec července a já se chystám na motodovolenou směr Balkán. Z původních pěti účastníků nakonec zbyli dva - já a kamarád Martin. Prvního srpna,kdy máme naplánován odjezd si dáváme sraz u mě v Jevíčku a v 10:00 vyrážíme směr Balaton kde chceme přenocovat někde v kempu…více

Cesta je cíl 2013 II
Na tachu 67559km, 10°C na budíku přede mnou, s Ivošem a posléze (po týdnu) s Petrem, je druhý díl letošní  ,,CESTA JE CÍL 2013.‘‘…více

Cesta je cíl 2013
Před sebou máme letošní první delší cestu ,,kolem komína‘‘, směr  Řecká Vrasna. Přidali se k nám rodiče nevěsty-snachy Martiny – Ivo (již byl na loňské PYRENEJE TOUR 2012) a jeho žena Jana. Pro Janu to bude-byla první velká cesta na motorce…více

Elefantentreffen 2012
Jak začít ??? …....... Třeba tím, že je zima a „prej“ se v zimě na motorce nejezdí :-) Tohle „prej“ ale dokáže vyvrátit nápad jet se podívat na šestapadesátej ročník mezinárodního srazu nemalých rozměrů, jako je Elefantentreffen... více

Island 2011
Před mnoha a mnoha lety, za devatero horami, devatero řekami, k tomu ještě něco kopců a lesů, jsem se zúčastnil jedné z prvních Honda Enduro Tour.
Během jednoho večera tam Jarda Šíma promítal fotky a vyprávěl o jeho cestě na Island,  v sedle Afriky. Natolik mě to zaujalo, že jsem si řekl, hmmm tak tam bych se jednou chtěl vypravit.... více

Road trip Rumunsko
Ranní budíček a snídaně na Varadero srazech je po prožité noci vždy velký zážitek, ale nás čeká dlouhá cesta do Svaté Heleny, tak jsme si chtěli přivstat. Snažili jsme se vyrazit co nejdříve ráno, abychom to do Banátu stihli ještě tentýž den.... více

Road trip Istanbul - 14 států za 14 dní
S Peterem a Martinem vyrážíme v sedm hodin ráno z Prahy, směrem D1. Na 66. kilometru máme sraz s Petrem z Řevnic na snídani v McKafe. V osm jsme na místě, posnídáme a vydáváme se na Balaton.... více

Dvě endura - dva světadíly 4.6. - 23.6. 2011
Přípravy od zimy a najednou je tu den odjezdu - prosluněné brzké ráno a Olinka se slzami v očích :-(, mne vyprovází. V 7°° vyrážím směr Jablunkov, kde mám v 8°° sraz s mými letošními společníky Michalem a Zdenkou na Varaderu + dva jejich kámoši, kteří nás vyprovodí na hranice s SK.... více

Slovinsko 2010 aneb „Když se snáší déšť“ a „Koně moje hyjééé“
Ujeli jsme ….km, stálo nás to......Kč, ale néééééé od konce se nezačíná přece, tak jedem od začátku! Tak jsme si takhle.... více

Déšť, zima, halušky a držkopádík "po Slovensku"

Tak se do toho pustíme, že? Ale nenapadá mě, jako vždy, čím začít. Začneme třeba - proč zase asi po stopadesáté Slovensko.... více

Albánie 2010 aneb musíš to mít tak trochu na háku :-)

Už ani nevím čí to byl nápad, že při debatách "kam příští sezonu" padl tip na Albánii. Slovo dalo slovo a zimní měsíce jsem strávil hledáním zajímavostí, cestopisů, tipů a plánováním naší trasy... více

Habscheid Tour 2010

Rok uběhl jako voda a má poslední věta – otázka - z loňského cestopisu zněla:

další VARADERO TOUR  2010, nebo  BMW TOUR 2010 ?! Kdo ví... více

Rumunsko 2010
V 9:45 sedáme na naší černou Můru a frčíme z Prahy v nepromokách po D1 přes Brno na Slovensko, kde hned po pár kilometrech přestává pršet a my se konečně zbavujeme té igelitové nádhery, ve které jsme strávili celé dopoledne...více
BMW Enduro park Hechlingen 2010
Rád bych se s vámi podělil o své nové zážitky z enduro parku, které jsem nedávno získal. V lednu 2010 jsem oslavil své třicáté narozeniny. Jedním z dárků, byl jednodenní poukaz do tréninkového centra BMW v Hechlingenu... více

Poland 2009
Jednoho srpnovýho večera si takhle uvědomujeme s klukama, že nám konec motosezony 09´ začíná sdírat paty a tak vymýšlíme ještě nějakej plán, jak vzít do zaječích... více

Varadero Tour 2009
Dalo by se říct: za vším hledej Boba! Proč?
Syn Michal si z Anglie (kde 2roky pracoval) nechal v únoru 2008 poslal domů funglovku Varadero 07 a e-mailem odkaz na borce z Práglu, co vozí motky. Nu a do tří týdnů stály na dvorku v březnu 2008 již Varadera dvě... více

Léto 2009 aneb cesta tam a zase zpátky
Je začátek listopadu, u nás v Jablonném nad Orlicí je 20 cm čerstvě napadlého sněhu a pořád se sype, a mně přicházejí na mysl vzpomínky na léto a naše cestování... více

Romania Tour 2009
Co se takhle dá dělat v zimě, než se vrtat v mapách a vymejšlet nějakou tu motovýpravu. Domluvili jsme se s klukama, že letos doslova „prošmejdíme“ Rumunsko, a tak postupně začínám čučet do map a číst pro inspiraci rumunský cestopisy... více

Zakarpatská Ukrajina 2009
Cestu na Zakarpatskou Ukrajinu jsme začali s Berounem plánovat už před rokem, poté co jsem se vrátil ze stejného výletu, který jsme pořádali jako akci Varaderoklubu... více

Repsol on Tour – GB a Isle of Man TT Races 2009
Po tříleté odmlce opět usedám k počítači a pokračuji ve tvorbě cestovatelského příběhu nazvaném Repsol on Tour. Nutno podotknout, že od té doby uplynulo mnoho vody a má Repsolka prodělala několik zásadních úprav a oprav... více

Motovíkend s trochou drzosti
... aneb zákulisí Mostecka

Jako se již tradičně stává, že se domluvíte na víkend s partou, tak tak nebývá, ale o tom nemusím psát, to všici znáte a tak jsme se dohodli jen tři... více

Velká Británie 2009 (17.6. - 26.6.)
Plánovaný den a hodina odjezdu se přiblížil, naložíme Emila (našeho maskota, co nám zajišťuje sluníčko a žádný déšť) do kufru, a i když je zataženo, počasí nám přeje a my v 9:00 ráno nasedáme na motorku a vyrážíme směr Británie. více

Charyho jarní "krasobruslení" po novohradských horách
Ač to na jaro venku vůbec nevypadá,rád bych napsal pár řádek o jedné vydařené motoakcičce na jihu Čech,která se konala o víkendu od 20.-22.3 ve vesničce Brloh u Českých Budějovic... více

Elefantentreffen 2009
Nevím, jak bych začal popisovat zážitek z letošního srazu otužilců, ale začneme třeba tím, jak jsme plánovali.Jako se vždycky o něčem mluví u piva v hospůdce, tak se dostalo i na letošní Elefantentreffen a nemuselo se to ani nijak velice probírat... více

Korsica Tour 2008
Proč jsme se rozhodli navštívit Korsický ostrov, mělo hnedle několik důvodů, kterými ostatně musím začít. Někdy od poloviny zimy 07 si tak básníme, že by jsme mohli uskutečnit výpravu na Kavkaz... více

Zakarpanda 2008
Tak jsme si takhle někdy od začátku jara s Davidem říkali, že by jsme hodili očko kamsi do Polska, Litvy, no prostě jen tak na pět dní se kouknout na kousek Pobaltí.... více

Albánie 2008
Extra dlhy clanok pisat nebudem, lebo o albansku som uz pisal, aj mnoho inych ludi, medzi ludmi co tam chodime to uz zacina byt ako chorvatsko medzi komercakmi.... více

Maroko 2008
O cestě do Maroka jsme začali uvažovat už koncem loňského léta. Variant přepravy a účastníků bylo několik. Nakonec jsme vyrazili v sestavě Martin (KTM 990 Adventure), Láďa Beroun (Honda Varadero) a Ladik + Darča (Opel Vivaro) a samozřejmě přívěsný vozík... více

Motodovolená 2007
Je 23.6.2007 a my si vklidu vyrážíme na dovolenou. Počasí nám přeje, je slunečno kolem 30 °C. Jedeme přes přechod Halámky na Wien. Po promotání se městem pokračujeme směr Sárvár a Keszthely ležící ve spodní části Balatonu.... více

Gruzie 2007
Loni jsem si přes drobné manželčiny (dále jen Pavla) protesty, po více než 20-ti leté přestávce koupil motorku. Během roku se Pavlin odpor postupně měnil. Nevím tedy jestli přímo v nadšení a nebo pouhou rezignaci... více

Adventúra Alpy jeseň 2007
Všetko sa to začalo,keď sme sa vrátili domov z letnej dovolenky,ktorú sme si rozdelili na váľanie sa na pláži a jazdenie po alpách.Vtedy sme dali dokopy 4 stroje a 6 ľudí... více

Varadero club expedition 2007
Vyrazili jsme z Brna ve 13:00 hodin v počtu 4 motorek. Hranice s Rakouskem jsme překročili na hraničním přechodu Hatě za Znojmem.... více

Repsol on tour - Po stopách VIMu
Pro tentokrát jsem se rozhodl strávit 4 dny v sousedním Polsku. Cesta byla opět naplánována na sobotu-úterý, tedy na 5.5.-8.5.2007... více

Repsol on tour - Jihoevropská mise
Slovo dalo slovo a na světe je druhý díl mého cestování po Evropě. Tentokrát jsem zamířil o trochu více jižněji než v prvním díle. Chtěli jsme využít den volna, který květen šikovně nabízí... více

Repsol on tour - Big Bob a Swat v Rakousku
Moje myšlenka „Repsol on tour“ se zrodila docela nevinně a jako jedna z příčin této zhýralé myšlenky je absolutní nadržení na ježdění, které je zčásti vyprovokované výlukou loňské sezóny, způsobené díky mé zlomené ruce... více

Bosna – Čierna Hora – Kosovo – Macedónsko – Albánsko – Korfu
Cestu do zasľúbených krajín sme urobili čo najkratšou trasou dole s pár zastávkami, aby sme už druhú noc spali pri meste Mostar... více

Motodovolená 2006
To si takhle s Janou a dalšími třemi kamarády od zimy plánujeme, jak vyrazíme na Balkán a jen tak na koupačku do Chorvatska. Vše probíhalo vpořádku až do té doby, než se začal blížit odjezd... více

Cesta na východ
Tak ako pominulé roky i tento rok sme si to opäť namierili na východ. Tentokrát sme sa dostali zase o kúsok ďalej a to do krajín, o ktorých sa vraví s prívlastkom nebezpečné... více

Rumunské dobrodružství
Sešlo se nás letos 12 a měli jsme jako každý rok vyrazit z Bosonoh v 5 hod.Vzhledem k tomu, že dnes začínají volby a situaci v politice vnímáme jako pohnutou... více

NeVIM aneb Varadero klub na cestách
Letos se mi konečně podařilo naočkovat přátele z Varadero tlupy k několikadennímu výjezdu do Itálie – země, kterou mám rád nejen kvůli Fellinimu a Moraviovi... více

Malé saharské dobrodružstvo – Tunis 2006
Pijem červené víno, fajčím šišu a premýšľam aká bola. Je pol druhej v noci a ja som zamilovaný. Bola krásna a nepoddajná, tak ako život... více

50. Elefantentreffen
Jedna z legiend hovorí, že hlboko v temných bavorských lesoch sa motorková brigáda na konci druhej svetovej vojny húževnato bránila 3 dni bez jedla a pitia a kládla tvrdý odpor útočníkovi... více

V krajine zlatého polmesiaca
Turecko, exotická krajina rozprestierajúca sa na dvoch kontinentoch, Európy a Ázie je horúcim lákadlom dobrodružnej výpravy.... více

Řecko 3.9.-13.9. 2005
5:30 odjezd s plnou nádrží od JETky v Přerově, stav tachometru 26 173km. Když jsem odjížděl od domu, tak se zrovna sousedovic dcera vracela z nějaké pařby... více

Rusko 2005
Pôvodne sme pripravovali cestu okolo Čierneho mora. Lákalo nás východne Turecko a jeho bájny Ararat, hornaté Gruzínsko so svojou pohostinnosťou a ruské letné strediská rozprestierajúce sa pozdĺž Čierneho mora... více

Varadero Expedition Nordkapp 27.7.-13.8.2005
O Nordkappu se toho hodně píše, člověk se může o něm leccos dozvědět. Nordkapp je lákadlem pro mnohé, lidé se sem snaží dostat automobilem, autobusem, na motocyklu a nebo také na kole. Nordkapp byl lákadlem i pro nás... více

Bratislava 22.5.2005
Je nedělní ráno s datem 22.5.2005. Když se ráno vyhoupnu z postele ven a z okna vidím modrou oblohu a svítit sluníčko, tak to je předzvěst ideálního počasí pro celonedělní výlet... více

Poďme sa vozit!!! alebo V kráľovstve hôr
Bezhraničná voľnosť na dvoch kolesách dotváraná grandióznou kulisou vysokých hôr, kruh správnych ľudí môže byť perfektným spôsobom ako ujsť na pár dní od každodenných stresov a starostí... více

Vodky 100 gram, alebo Ukrajina-Krym Tour 2004
Myšlienka nášho spoločného výletu na Krym sa v priebehu roka postupne vyvíjala. Najskôr sme chceli cestu absolvovať na žigulákoch, potom niekto prišiel s nápadom, že to prejdeme na jawkách... více

Rakúsko a Taliansko za štyri dni
Vyrazili sme domov z motoride zrazu a chceli sme ísť na otočku do Paríža odfotiť sa pod Eifellovkou, ale zdržal nás chlapík, ktorý sa na zraze ožral a keď som išiel s Pagym a Rejdiom domov... více

AdventureLand Berlín
Na KTM Festivalu jsem si všiml katalogu, v němž KTM nabízí oranžovým mozkům účast na různých akcích po celém světě. Nelenil jsem tedy a pro začátek jsem se zakoukal na akci AdventureLand Berlín... více

Harrachov 17.9.-19.9.2004
Při našem posledním Varadero setkání na Slovensku jsme zavzpomínali s Dolbanama na jeden z prima výletů, jehož součástí byla zastávka a přenocování v Harrachově... více

Rumunsko - bylo nás pět
Nikdy sem tam nechtěl a každému sem říkal, že tam jezdí každej kdo má v prdeli díru a přední kolo aspoň 19“. Tolik sem se mýlil... více

Motorkáři na GrossGlockneru 2004
Snad každý jednou zatoužil a zapřemýšlel nad tím udělat sraz. I mne to popadlo hned jak sem poznal pár lidí a nekomerčních srazů. Jen sem pořád nevěděl kde a kdy. A tak padla volba na GrossGlockner kde celkem znám okolí a už jsem tam párkrát byl... více

Čeňkovice 2004
Tak tuhle chatu si příležitostně pronajímám už několik let. Zatím vždy jen s partou paraglidistů. Vydrží nájezd a odolá náporu motorkářů??? Touto otázkou sem se zabýval několik bezesných nocí před akcí samotnou... více

Mezi nebem a zemí
Druhý ročník akce, kterážto se svou první edicí, v roce 2003, zapsala do podvědomí nás všech jako velmi povedená a vypečená... více

Okololipenské ježdění aneb drtíme Afriky
Tento rok se konal druhý ročník Okololipenského ježdění, které pořádá BULL a přijíždí na ní spousta motorkářů převážně z pražské bandy... více

KTM Festival aneb pořádná dávka pomerančů Rakousko, Mattighofen 10.-12.6.2004
Třídenní setkání fanoušků a fanynek oranžových strojů se konalo již pošesté. Akci nabytou nepřetržitým programem a celebritami hostil rakouský Mattighofen... více

Tisíc mil MAROKEM 2004
Jak to vlastně začalo? Nevyšla mi Libye. Byl jsem tou myšlenkou nadšený a moc sem tam chtěl. Ale výlet se nekonal a tak jsem přijal nabídku od Viktora abych se k němu přidal do Maroka... více

Odvrácená strana ráje aneb zajíždění KTM
Tuhle akci jsme připravovali dlouho… A asi právě proto nebyla 100%tní... více

Prodloužený víkend
V září tohoto roku (2003) jsme se jako každý pozdim vydali za krásami Alp. Už někdy v létě jsme vymysleli datum a trasu a každý měl dost času na to, aby si zařídil volno... více

Sqwerův víkend II
Řekl bych super víkend… Sice se na mne všichni varaderisti vyprdli, ale nakonec se ukázalo, že tak to asi mělo být- :-) Prostě ste klucí vystihli víkend kdy sme se neměli potkat... více

Sqwerův víkend
Původně to měla být jen jednodenní reportáž z mých cest po Moravě. Ale to jsem ještě nevěděl kde všude se octnu a co všechno zažiju, a že najedu 1.256km... více

Putování Polskem v červnu 2003
PZa svitu měsíce, jednoho romantického večera, zvlhlým pohledem přes všechny ty hmizí příspěvky na obličeji, plexi, prostě všude kde se dá, sleduju rudá světýlka věčně popojíždějících kamionů... více