Právě se nacházíte :    Úvod   |   KTM Festival aneb pořádná dávka pomerančů Rakousko, Mattighofen 10.-12.6.2004    
 















KTM Festival aneb pořádná dávka pomerančů Rakousko, Mattighofen 10.-12.6.2004


Text: Sqwer
Foto: Sqwer

 

Den první 25.2.2004
Třídenní setkání fanoušků a fanynek oranžových strojů se konalo již pošesté. Akci nabytou nepřetržitým programem a celebritami hostil rakouský Mattighofen, město kde v roce 1953 zavrčel první stroj s logem KTM (Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen ). Vzhledem k tomu, že i můj mozek za posledních pár měsíců zoranžověl nemohl jsem zde chybět.

Den první, středa 9.6.2004
Hned u registrace, po které fasuji transpordér a samolepky na moto s číslem 324 mám jasno v jedné věci týkající se firmy KTM. Isabella, která tuhle celou akci má pod palcem je zrovna tak krásná jako v letácích firmy, které prezentují její oddíl ( Adventure Tours ). Z toho plyne, že KTM nic neretušuje. Večer usínám na privatu ve vedlejší vesničce u správných stařečků.

Den druhý, čtvrtek 10.6.2004
Trošku se tu rozkoukávám a posléze kupuji řetězovou sadu přímo ze skladu továrny. Podle programu jsou dnes volné jízdy na MX trati a motardech. Jelikož těmito stroji nedisponuji vydávám se na jih směr Grossglockner. Cestou vyjíždím na Gaisberg, horu tyčící se nad Salzburgem. Cestou dolů potkávám zajímavé údolí, které končí několika menšími vodopády. Neodolal jsem a hned sem se v jednou vyrochnil. Cestu na Glockner blokují policejní auta. Jede se tu cyklistický závod a jezdci musí mít klídek. Takže cestou nahoru zastavujeme snad každou minutu. Dávám se do řeči s jedním BMWářem, který díky kufrům GOBI nespadá do kategorie „turateší“. Prý jede do Itálie. Přeju mu šťastnou cestu a aby to netrvalo tak jako výjezd do půlky Glockneru. Nemám na to nervy a tak se otáčím a jedu zpět nach Mattig.
Tam už je zábava v plném proudu a je otevřen stan, který si velikostí nezadá se stany na Oktoberfestu. Jen ty pulitry jsou plastové a opravdu jen pulitrové. Na MX trati probíhá exhibice továrních jezdců. Předhání se v tom kdo udělá za letu větší cypovinku ve vzduch a nutno podotknout se jim to i daří. Další atrakcí je průjezd několika šílenců vrstvou bahna, která může mít tak 75cm hloubky. Celé to končí tak, že pár lidí se nažralo bahna – většinou diváků, jezdci „doplavali“ na okraj toho hnědého humusu a motorky pak tahali na lanech čtyři nabušení mladíci.

Den třetí, pátek 11.6.2004
Hned jak přijíždím potkávám stádo LC8ek jak někam jedou. Dobrá jedu také. Sice nevím kam, ale jedu. Záhy zjišťuji, že jde o půjčení motorek pro zájemce. Ten chlapík vepředu to kalí jako prase. Hm. Ještě je co se učit od profíků. Na tento den je naplánovaná Faktory Tour tedy prohlídka továrny. Ta začíná ve firemním šourůmu kde sou vystavený vítězné motorky a vycpaní jezdci mají představovat jejich řidiče v původních dresech. Takže tady potkávám, poprvé, Meoniho. Zde nám promítají pár slajdů, které informují o KTM více než dostatečně. Zde si dovolím lehkou rekapitulaci toho co továrna zažila:
1953 – Začátek výroby motocyklů - Kronreif Trunkenpolz Mattighofen
1955 – První angažmá v silničním závodě
1964 – Začátek produkce jízdních kol, první účast týmu KTM na šestidenní
1970 – Vlastní produkce motorů
1974 – Rus Gennadij Moiseev vyhrává první motokrosový světový šampionát pro tým KTM. V produkci firmy je 42 různých druhů motorek.
1976 – Narození autora tohoto článku
1984 – Heinz Kinigadner se stává světovým šampionem v 250 ccm v motokrosu
1991 – Bankrot. Nový start firmy pod novými majiteli a s novým menedžmentem. Motocykly, kola a nářadí jsou produkovány v oddělených společnostech.

Na dnešní den má KTM 1083 zaměstnanců v Rakousku a 396 v pobočkám ve zbylé části světa. Jezdci KTM vyhráli celkově 87 pohárů, 23 titulů ze světových šampionátů za poslední tři roky, 4 vítězství na Dakaru. Super Bike 990 RC8, který je v tuto chvíli pouze jako prototyp se bude vyrábět v roce 2007.
Po tom co jsem viděl v prezentaci se dost těším do továrny. Tady je připravená trasa mezi výrobními linkami. Je to klasická pásová výroba jak za časů Henryho Forda. Všude je čisto a klid. Na konci exkurze je vyskládáno několik starších strojů KTM, mezi nimi i KTM chopper.
Na oběd se vydávám k jezerům za Salzburgem. Cestou mi tachometr překročí 15.000 km. Na parkovišti před fabrikou se koná SMC Junior Cup. Koukám na to a jen mohu konstatovat, že tam kde končí fyzikální zákony, začínají možnosti jezdců na supermotardech. Na cestě zpět schytávám slejvák jako prase a domů se dostávám komplet zlitej.

Den čtvrtý, sobota 12.6.2004
Hned zrána jsem napsán na zkušební jízdu s LC8. Nekompromisně se stavím k jedné ze dvou S verzí a mekotání asi metrpadesát vysokého turatešského napoleona přehlížím. Asi chtěl taky klouček, ale musí se spokojit s nízkou. Ten chlapík co uzavírá tuhle skupinu se mne ptá jestli sem to já ten ze včerejšího rána – ten co zapomíná vypínat blinkly. Mimo jiné. Jsem to já.
Hned po výjezdu se dostávám za mladíka co to vede. Ten co dovčera tak prasil se ani dnes nežinýruje a po mokrým asfaltu to prasí jak jen to jde. Nu což, když jemu to neuklouzne tak snad ani mně. Tahle teorie mi vychází celou cestu a držím se těsně za ním. Každej rozjezd mi ukazuje jak mu to jde na zadní. Mě to jde také. Po sesednutí mohu jen konstatovat, že sem si měl koupit tuhle vyšší modrou kočku.
Tento den byl bohatý na celebrity. Potkal sem tu Meoniho, Kinigardnera, Farioliho a spoustu dalších. Odpoledne, když popíjím pivečko ve stanu s občerstvení slyším moderátora jak německy mluví o LC acht. Najednou se všichni zvednou jako jeden muž a jdou na parkoviště, kde už Oliver turuje LC8 a ukazuje, že Adventure má neomezené možnosti. Pak sedá na motarda a vodí ho po předním zrovna tak lehce jako po zadním. Po obou kolech jede jen když chce gumovat. Záhy se k němu přidává amík na krosce co měl ukázat backflip, ale kvůli nepřízni počasí se tohle zrovna nekoná. Z letiště už odstartoval vrtulník s RED BULL týmem paragánů. Vyklízíme parkoviště a oni by se měli trefit na kříž na zemi. Asi jim trošku uklouzl náměr a tak se na parkoviště, a notně daleko od kříže, dostává jen jeden parašutista a zbytek se naskládal někde v okolí Mattighofenu. Doufám, že dopadli dobře.
Teď už je v plánu jen uzavření festivalu, předání cen vítězům a pařba až do rána. Tuto část vynechávám bo jsem již znaven a chce se mi spát. Ale soudě podle návratu mých spolubydlících ( 4:30 am ) to byla vydařená taškařice. Pro mne tedy tato akce končí a mohu se jen těšit na příští rok. Třeba se tam potkáme.




  « Předchozí stránka
 
    
Copyright © 2002-2010 www.varadero.cz
Kontakt

Reklama:
Nejlevnější nákladní pneu najdete v e-shopu na adrese www.lkwpneu.cz.
Půjčovna lodí Berounka - lodě přivezeme, odvezeme a zapůjčíme vše potřebné - www.sportbp.cz.
účetnictví České Budějovice Kvalitně a levně -