Právě se nacházíte :    Úvod   |   Rumunské dobrodružství

Text: Cihla
Foto: Účastníci

Pátek 2.6.2006
2.6.Sešlo se nás letos 12 a měli jsme jako každý rok vyrazit z Bosonoh v 5 hod.Vzhledem k tomu, že dnes začínají volby a situaci v politice vnímáme jako pohnutou, pohnula se v nás i morální povinnost a vyrazili jsme až po 14.hod. po volbách.Vydali jsme se směr Slovensko.Cílem bylo dojed k maďarským hranicím a přespat na Slovensku.Cesta probíhala dobře do té doby,než nás kolem 17.hod.chytl pěkný déšť a vydržel až do našeho příjezdu do Rožňavy.Ubytujem se,dáme pivo,dohodnem program dalšího dne a kolem půlnoci jdem na kutě.(najeto 403km)

Sobota 3.6.2006
Vstáváme do oblačného počasí, ale neprší.Balíme a po snídani vyrážíme. Jedem do Košic přes Maďarsko do rumunské Oradei. Počasí nás trošku straší, ale zatím ujde. Na hranicích měníme peníze. Měníme 150,-eur a dostáváme cca.5 mil.lei. Pokračujem dál až do cíle dnešní cesty a to je pohoří PARING a přehrada VIDRA. Samozřejmě nám počasí nevydrželo, opět začalo vydatně lít. Dorazili jsme docela unavení ve 21 hod. Dohodli jsme ubytování v kempu ve dvou pokojích předběžně na 3 dny(v přepočtu za 450,-Kč/1osobu). Trochu večeříme a povídáme a jdeme spát.(najeto 622 km)

Neděle 4.6.2006
Probudili jsme se konečně do sluníčka. Dnes nás čeká výlet "na lehko" a to přes nejvyšší horský přejezd v nadmořské výšce 2.300 m.n.m. Bagáž jsme nechali v chatě a vyrazili. Čím jsme byli výš, tím víc přibývalo potoků, louží a říček přes cestu a nakonec i sníh. Do 2000m.n.m.to šlo, ale pak....sněhové jazyky přes cestu a válečná porada-co dál? Zpět se nám nechce, proto jsme se rozhodli pokračovat. Ale kudy? Po delším hledání nacházíme místo, kde by to snad šlo. Táháme motorky do kopce jednu za druhou. Potřebujem překonat cca 200 m a dál už je to zase průjezdné. Bojujem na tomto úseku asi 2,5 hod.a jsme docela utahaní. Pak už to šlo zase pěkně. Zase jsme se kochali a užívali si nádherné přírody, sněhu a slunečného počasí. Po překonání tohoto horského off-roadového průjezdu zastavujem v Novácích na kafe a svačinu. Po kávičce se vydáváme zpět do kempu. Projížděli jsem krásným údolím a zalesněným kaňonem do PETROSANI, tam jsme nakoupili buřty a nájaké zásoby a unavení jako koťata jsme dorazili do chatky. Vaříme večeři, povídáme si a pomalu se trousíme spát. Co nás čeká zítra? Uvidíme.(najeto 157km)

Pondělí 5.6.2006
Ráno vstáváme v 7 hod.a prší a prší. Po líném začátku nového dne vyrážíme v dešti směr hory, nějaké jezero a z loňska objevený, ale nenavštívený klášter. Projíždíme opět nádhernou přírodou a nevadí nám ani to počasí. Všude je bláto, rozmáčené a kamenité cesty. Pomalu se dostáváme ke klášteru, sesedáme z našich strojů a jdem na prohlídku. Nevíme jestli se to může nebo ne, ale potkali jsme pár "svatých", ti nic nenamítali, takže pohoda. Prošli jsme to od dřevěného kostela až po jejich pokojík, jen zazvonit na zvony jsme se neopovážili, i když jsme byli přímo u nich. Po prohlídce jsme zkoušeli všechny možné cesty, ale většinou všechny končily nějakým srázem nebo potokem. Zkrátka a dobře musíme zpět. Asi kolem 15 hod.přijíždíme zpět na naši základnu již bez deště. Obědváme, odpočíváme a upravujem motorky. Nic nedělat nám vydrželo asi 1,5 hod.a pak se rozdělujem na 2 skupinky. Jedna jde na procházku kolem řeky v našem okolí a druhá vyráží do města PIETROSANI za nákupem na pořádnou kávu a pizzu. Kolem 21 hod.jsme zase všichni pohromadě zdravě unaveni a jdem pomalu spát.(najeto 281km)

Úterý 6.6.2006
Po 3 nocích balíme, loučíme se s domácími a vyrážíme směr FAGARAŠ a Drakulův (nekomerční) hrad (zřícenina). Počasí je příjemné-trochu chladné (ráno 5,5 st), ale jak postupně klesáme z hor, tak se otepluje až na 17 st. Po šílené cestě po státní silnici mezi kamiony zastavujem v klidné části venkova na jídlo (šléšky a pivo). Míjíme Drákulův hrad a pokračujem krásnými serpentinami, nádhernou přírodou na Fagaraš. Jedem až na konec silnice, kde nás zastavují obrovské hromady sněhu. Děláme pár fotek, kocháme se pohledem na překrásné, zasněžené hory, koně,ovce,....prostě super. Pak jedeme pomalu dolů a vracíme se zpět k Drakulovu hradu. Parkujem motorky, dáváme si něco k snědku, povídáme si dojmy z Fagaraše a připravujem se na výstup na hrad. Čeká nás neuvěřitelně dlouhých a v motorkářském oblečení 1100 schodů (znovu bych to nešel,ale stálo to za to). Po návratu zpět k motorkám začínáme hledat vhodné místo na spaní, protože se začíná stmívat. Daří se nám v údolí na paloučku u řeky(jako v pohádce). Provádíme hygienu v ledové řece, děláme oheň, rozebíráme uplynulý den a domlouváme den další.(najeto 384km)

Středa 7.6. 2006
Ráno v 6 hod. nás probouzí neuvěřitelné množství rozmanitého pískání pasáčka ovcí, který žene svoje obrovské stádo před našimi stany. Po tomto podivném probuzení se snažíme ještě usnout, ale je to marné. Venku začíná sluníčko, je 5 st.nad nulou, pomalu balíme, snídáme a vyrážíme do Branu na Drakulův (komerční) hrad. My, kteří už jsme tam byli, zůstáváme na kafe na parkovišti a mladí vyráží. Po příjemné přestávce pokračujem v našem putování směr Praid, ve kterém jsou solné doly. Je to určitě místo, které stojí za to vidět. Místním autobusem, který sváží nejen turisty, ale i horníky se sjíždí tunelem do nitra země. Asi po 10 min.jízdy se ocitnete jako v pohádce. Kolem vás je jen sůl-podlaha,stěny,strop. Přirovnal bych to velikostí k fotbalovému hřišti, které by bylo pod střechou a výška stropu by byla cca 40-60 m. Těchto místností tu bylo několik a v každé z nich se nacházely skluzavky pro děti, pinpongové stoly, průlezky, kaple a spousta jiných věcí pro zpříjemnění pobytu,protože doly neslouží jen jako turistická atrakce, ale i jako léčba pro astmatiky a jiné nomocné. Opět začíná pršet, takže nezbývá než upalovat někam bydlet. Kam jinam než k "MAĎAROVI", když jsme v solných dolech. Je to člověk, který má za příjemné peníze příjemné ubytování a poznali jsme ho před 3 lety a nyní byl rád,že jsme ho opět navštívíli a některé i poznal. Pěkně nám topí, večeříme míchaná vajíčka a pivo. Pak uleháme do peřin-to je pohoda.(najeto 329 km)

Čtvrtek 8.6. 2006
Noc byla příjemná a teplá. Vstáváme kolem půl 8. Do oblačného dne (zatím bez deště). Snídáme a vyrážíme zpět do Praidu, kde se motáme celé dopoledne. Cca v 11 hod. se přemisťujem směr RODNA. Po cestě kolem jezera praskl Davidovi rám pod kufrem a musíme neplánovaně řešit vzniklý problém. Nejsme naštěstí mimo civilizaci, proto se nám daří najít nějaké kluky z autodílny, kteří nám rám za 10,-Eur zavaří a můžem pokračovat. Máme před sebou ještě pár stovek kilometrů, ale cesta je dobrá a nálada taky. Zase začíná pršet a máme toho už docela dost tak hledáme spaní. Musíme opět do penzionu. Tentokrát na vrcholku PRISLOP. Bereme 2 pokoje a nějak se porovnáme. K večeři likvidujem vlastní zásoby a jdem spát.(najeto 592km)

Pátek 9.6. 2006
Vstáváme do nádherného slunečného dne. Okamžitě opouštím barák a jdu vařit snídaní do přírody-to je balzám. Pak absolvujem krátký výlet k salaši, kde se podíváme na výrobu ovčího sýra a pro nás neuvěřitelný a drsný způsob života místních lidí. Pomalu se loučíme a odjíždíme k domovu. Po cestě se zastavujem v BA'RSANE na prohlídku překrásného dřevěného kláštera (doporučuji). Pak už nás čeká utratit zbytek rumunských "miliónů" za dárky domů, přejezd Maďarska a příjezd do Košic. Útočiště na noc máme u jednoho "Táckového"známého (motorkáře přes internet), ke kterému přijíždíme promočení na kost kolem 23 hod. Padáme do peřin pěkně unavení.(najeto 768km)

Sobota 10.6. 2006
Vstáváme o půl 7, balíme a nijak se nezdržujem, loučíme se a po dálnici směr Žilina pádíme domů. Do Brna přijíždíme kolem 12,30 hod. Jdem společně poobědvat do Bosonoh do restarace "U Sojků"(doporučuji), kde se loučíme s plzeňskou sekcí, která musí ještě dalších 300km pokračovat.

Závěrem bych chtěl všem poděkovat za dobrou náladu, Táckovi za organizaci a dobrou partu.
Rumunsko se rok od roku modernizuje, opravuje a hlavně se naučili z každé atrakce brát peníze. Byli jsme letos již po 4.po sobě a je nejvyšší čas si od něho na chvíli odpočinout. Určitě doporučuji nasát atmosféru života místních lidí, především na venkově, dopručuji navštívit SOLNÉ DOLY, BAHENNÍ SOPKY, SOLNÝ KRAS, HERKULOVY LÁZNĚ, DRACULUV HRAD, KLÁŠTERY v BARSANĚ, ČESKÉ VESNICE,....a spoustu jiných míst.
Někdy zase v Rumunsku na shledanou.