Právě se nacházíte :    Úvod   |   BMW Enduro park Hechlingen 18.5. 2010    
 















BMW Enduro park Hechlingen 18.5. 2010


Text: BigBob
Foto: BigBob

Zdravím všechny enduro příznivce !
Rád bych se s vámi podělil o své nové zážitky z enduro parku, které jsem nedávno získal. V lednu 2010 jsem oslavil své třicáté narozeniny. Jedním z dárků, byl jednodenní poukaz do tréninkového centra BMW v Hechlingenu. Popravdě jsem z něj byl velmi překvapen a pocity jsem měl všelijaké. Jak mě jistě mnozí znáte, nejsem moc veliký příznivce off-road ježdění, nemám na to figuru a má motorka k tomu taky není moc dobře určena. Nicméně dárek jsem přijal a v následujících dnech si zaregistroval termín na 18.05.2010.

Do Hechlingenu jsem vyrazil o jeden den dříve, a to autem. Své věci na motorku jsem si vzal pochopitelně s sebou. O cestě se nemá smysl moc rozepisovat, neb to byla až na posledních 60 km většinou dálnice. Enduro park je v obci Hechlingen poměrně dobře k nalezení a vše je výborně značeno. (Souřadnice pro GPS jsou: WGS 84 / N 48 57 330 E 10 43 574). V podvečer jsem si nejprve očíhnul areál a pak se šel v klidu ubytovat do místního hostince. Cena za ubytování byla solidní. 35 EUR za apartmán včetně snídaně.

Druhý den ráno po snídani jsem vyrazil pln nadšení a zvědavosti do enduro parku. Nutno (zodpovědně) podotknout, že cíl jsem si dal skromný: „Přežít bez zranění“ :-).

Enduro park, stejně jako instruktoři, patří BMW AG. Logicky vzato, všechny tréninky zde probíhají na BMW motorkách. Areál se rozkládá na 26 hektarech bývalého kamenolomu a můžete se zde setkat s nádhernými vodními přechody, strmými svahy, výmoly, štěrkem, kamením, pískem a blátem. Ne nadarmo je Enduro Park Hechlingen považován za „Eldorádo pro terénní jezdce“.

Pod vedením vysoce kvalifikovaných instruktorů se zde začátečníci naučí základy enduro- ježdění. Nudit se zde ale nebudou ani zkušení off-road jezdci, kteří se zde mohou naučit mnoho triků.

Registrace účastníků byla stanovena na půl deváté ráno. Poté následoval krátký „coffee briefing“, kde se nám představili jednotliví instruktoři a následovalo promo video z parku. V zápětí na to proběhlo rozdělení účastníků do dvou skupin: Prvá skupina: „Greenhorni“ (do této skupiny se zařadila moje maličkost) a „Advanced drivers“ (ti, kteří už mají nějakou tu zkušenost s ofíkem za sebou :-) ).

Když se registrujete do Hechlingenu, máte dvě možnosti. Buď dorazíte na své vlastní „máňe“, anebo si zde můžete půjčit nějakou tu „voňavku aus München“. Máte ji k dispozici po celý den a je také pochopitelně plně pojištěna. Vzhledem k tomu, že nejsem majitelem BMW strojovny, půjčil s ohledem na svou výšku GS 1200 adv., model 2010, s najetými 1100 km !

V mé skupině jsme byli čtyři. Třikrát „male“ a jedenkrát „female“ :-). Trénink začal vcelku volně, nejprve jsme se naučili zvedat motorku ze země, poté ji obejít jen s držením jednoho prstu, následně jsme pokračovali gymnastickou krasojízdou, kdy jsme jezdili okolo a u toho dělali dřepy, přehazovali nohy z jedné strany na druhou, jezdili mezi kužely apod.

Výcvik dále pokračoval jízdou ve „stísněných podmínkách“ – jen pro představu jízda ve vyjetých kolejích od traktoru, následovala lekce výjezdů strmých kopců a pak zase jejich sjezdy, brodění ve vodě a bahně, jízda smykem (smyk zadního kola-drift, řízený smyk předního kola apod.) Instruktor nám také vysvětlil rozdíl mezi brzděním s a bez ABS. Každý prvek, který se zde naučíte, ihned vyzkoušíte na okružní jízdě areálem. Trénink byl ukončen v pět hodin večer slavnostním předáním certifikátů a reklamních materiálů.

Za celý den jsem toho měl fakt dost. Trénink je poměrně dost náročný, ale pro všechny zvládnutelný. Mimo jiné v roce 2004 zde byl i Brad Pitt. Ve vestibulu má obrovský billboard. Hvězdy jsou hold všude :-).

Co říci závěrem? Měl jsem možnost si pořádně vyzkoušet GS 12 adv. Vozil jsem se na ni celý den a dle mého názoru je to skvělá motorka. V podmínkách, kde jsem si ji měl možnost vyzkoušet, mohu konstatovat, že je celkově mnohem lepší než naše Varadera, ujistil jsem se, že ABS vám v terénu nepomůže, ESA je taky celkem k ničemu a že v terénu se počítá každé kilo. Instruktoři jsou opravdoví profíci a dokážou vám vše ochotně vysvětlit a ukázat.

Po tomto dni jsem si jist tím, že pro mě opravdu offroad není. Připadal jsem si trochu jako „slon v porcelánu“ :-). A často diskutovaný rozdíl mezi BMW a Hondou? BMW dělá špičkové motorky s výborným servisním a marketingovým zázemím. Vše si nechá ale patřičně zaplatit. (Jen pro představu jednodenní trénink s GS 12 adv. vás přijde na 340 EUR)
A měnit Varadero za GS 12 adv.? Hmm, po zralé úvaze ani ne. GS má navrch mimo asfalt a šotolinu, ale vzhledem k tomu, že 80 % času trávím na pevném podkladu, mi to přijde jako trochu zbytečný luxus.

Enduro park Hechlingen mohu všem jen doporučit, naučíte se zde základy jízdy mimo asfalt a ti zkušenější se lecčemu novému přiučí. Nově nabyté zkušenosti se pak mohou hodit při výletech a dovolených.
Pro zájemce zde uvádím ještě link enduro parku: http://enduropark-hechlingen.de/

Jěždění zdar !
Bigbob


  « Předchozí stránka
 
    
Copyright © 2002-2010 www.varadero.cz
Kontakt

Reklama:
Nejlevnější nákladní pneu najdete v e-shopu na adrese www.lkwpneu.cz.
daňová evidence České Budějovice Kvalitně a levně -