Právě se nacházíte :    Úvod   |   2001 vs 2004    
 















2001 vs 2004


text: Áda

Oblíbeným tématem všech varaderistů je porovnávání původní verze Varadera vpuštěného na trh někdy v roce 1999 a o čtyři roky později inovovaného. Takže jsme s kamarádem Vencou vzali své miláčky – já model 01, Venca model 04 a vědecky :-) testli, v čem se liší.
Model 01 má najeto 46tis. km, letos absolvoval kompletní seřízení všeho, co seřídit jde, řekl si o nové palivové čerpadlo, dostal nové pneu Michelin Anakee, řetězovku DID, brzdící destičky Nissin a vlastně celý svůj život měl jednoho hodného majitele dopřávající pravidelný servis. Takže technicky je OK a v originálním stavu.
Model 04 má najeto 14tis.km, vše, včetně pneu Bridgestone s OK vzorkem, originál, bylo koupené nové v ČR (nemá zkřivený rám po pádu ze stojanu:-)), je po první garančce. Takže technicky taky bez problémů.
První testpilot (říkejme mu třeba Áda) jezdí stylem od prudší turistiky (s manželkou) do „trošku hodně rychle“. Další testpilot – Venca je pohodový turista. Takže oba pokrývají kompletně vzorek varadeří populace.
Testovali jsme Varadera tam, kam jsou určena tj. na asfaltu všeho druhu s cílem svižného/rychlého a pohodlného přesunu. Ten, kdo ví proč Varadero kupuje, si na kapotu nelepí číslo 46 a nehořekuje, že v zatáčce blbě driftuje nebo nelamentuje, že v terénu je o 150kg těžší, než použitelná konkurence.
Test probíhal tak, že jsme vybrali jsme různorodý okruh cca 110km, což v pohodě stačí, aby testpilot dostal cizí moto „do ruky“ a zároveň nemusel zabít testováním celý den. Na startu naplnili nádrže. První kolo jel (s jen jednou pauzou na foto a cigáro) každý na své moto svým stylem. Druhé kolo jsme si moto prohodili a přes dvě pauzy (jezdit s kuřákem není jednoduché :-) ) jsme absolvovali stejný okruh. V cíli opět naplnili nádrže a potom jsme sedli k nám na zahradu a čerstvé dojmy sdělili počítači (Venca při tom pojedl kafe a 4 cigarety :-) ).
Metodika testu: vybral jsem parametry, které považuji za důležité. U každého bodu testpiloti bodovali rozdílnost mezi oběma moto (1 – výrazně horší, 2 - lehce horší, 3 – stejné, 4 – lehce lepší, 5 – výrazně lepší). U každé položky je i komentář obou pilotů – občas rozdílný, každý jsme z jiného těsta.
Výsledky: viz tabulka
Za pomoc při testu děkuji Vaškovi Horovi.



Test Varadero 01´ vs Varadero 04´ Áda Venca
Parametr 01´ 04´ 01´ 04´
1. Průměrná spotřeba 2 4 2 4
04´ 6,08 l/100km   01´ 6,92 l/100km
2. Reakce na přidání plynu (elasticita, rychlost reakce) 2 4 1 5
Áda: 04 elasticita výrazně lepší, nemá kopanec (pocitově prudký nárůst výkonu)
Venca: motor i převodovka u 04 jednoznačně lepší
3. Ocharana před větrem 3 3 3 3
Áda: 04´ chrání lépe na výšku, 01´ na šířku (ramena)
Venca: 04´ chrání lépe na výšku, 01´ na šířku
4. Ovladatelnost na místě 3 3 5 1
Áda: řidítka s hrazdou hodně "zpevní" řidítka při ovládání na místě, originál jsou jako guma
Venca: bez komentáře
5. User friendly (výbava, přehlednost přístrojů, "padne do ruky",…) 3 3 3 3
Áda: 04 - hlavní budíky moc utopené, PC je na nic
Venca: 04 má PC, ale je na nic
6. Jízda zatáčky - turistika 4 2 4 2
Áda: 01 má komfortnější podvozek pro turistiku (je měkčí)
Venca: 01se lépe překlápí do zatáček
7. Jízda zatáčky - na hraně 2 4 2 4
Áda: 04 má plynulejší zátah motoru a podvozek je tužší
Venca: 04 se při svižnější jízdě lépe vede
8. Jízda highway - turistika 2 4 2 4
Áda: 04 má plynulejší zátah motoru
Venca: 04 má širší rozsah použitelných otáček, není třeba tolik řadit
9. Jízda highway - na hraně 4 2 2 4
Áda: na 01 se méně řadí, pocitově větší zátah při předjíždění, šestka je tam navíc
Venca: 04 má širší rozsah použitelným otáček, není třeba tolik řadit
10. Jízda město 3 3 3 3
Áda: není velký rozdíl
Venca: 04 má lepší záběr motoru, 01 lepší ovladatelnost na místě a v malé rychlosti
11. Brzdy 3 3 3 3
Áda: záleží na individuálním nastavení, 01 rychlý tvrdý záběr, 04 opak
Venca: záleží na individuálním nastavení
12. Řazení, spojka 3 3 3 3
Áda: na 04 líp padají kvalty, ale jdou mizerně nižší rychlosti při nižších otáčkách
Venca: celkově obě Varadera nic moc
13. Kultivovanost chodu motoru 1 5 1 5
Áda: 04 mnohem čistější zátah, větší elasticita
Venca: 04 má mnohem pružnější zátah
14. Posez 3 3 5 1
Áda: 01 má měkčí a nižší posez, 04 vyšší a tvrdší, ale obojí je OK
Venca: 01 je nižší - pro mne výhoda - měřím 170cm
15. Odstupňování převodovky 4 2 1 5
Áda: šestka je naprd, řadím jak pako, převody jsou zbytečně blízko u sebe
Venca: šetska je velká výhoda pro můj styl jízdy
16. Stabilita při brzdění 3 3 3 3
Áda: v náklonu 04 lépe drží stopu, na rovině lepší 01
Venca: 04 při brzdění v zatáčkách lépe drží stopu, 01 na rovině
17. Celkový pocit 2 4 2 4
Áda: 04 má výrazně přesnější ovládání a chování motoru, tvrdší, až moc silniční podvozek, na 04 je děsný pohled na plexi z pohledu řidiče, 01 se mi designově líbí víc, motor má větší "koule", ale na 04 je znát novější a lepší technika, překvapil mě malý rozdíl ve spotřebě
Venca: 01 je pro mne lepší na turistiku, ve všem ostatním je lepší 04, vzhledově u mne vítězí 01
Celkové hodnocení 45 57 45 57

  « Předchozí stránka
 
    
Copyright © 2002-2010 www.varadero.cz
Kontakt

Reklama:
Nejlevnější nákladní pneu najdete v e-shopu na adrese www.lkwpneu.cz.
účetnictví České Budějovice Kvalitně a levně -