Test Varadero 01´ vs Varadero 04´ |
Áda |
Venca |
Parametr |
01´ |
04´ |
01´ |
04´ |
1. Průměrná spotřeba |
2 |
4 |
2 |
4 |
04´ 6,08 l/100km 01´ 6,92 l/100km |
2. Reakce na přidání plynu (elasticita, rychlost reakce) |
2 |
4 |
1 |
5 |
Áda: 04 elasticita výrazně lepší, nemá kopanec (pocitově prudký nárůst výkonu) |
Venca: motor i převodovka u 04 jednoznačně lepší |
3. Ocharana před větrem |
3 |
3 |
3 |
3 |
Áda: 04´ chrání lépe na výšku, 01´ na šířku (ramena) |
Venca: 04´ chrání lépe na výšku, 01´ na šířku |
4. Ovladatelnost na místě |
3 |
3 |
5 |
1 |
Áda: řidítka s hrazdou hodně "zpevní" řidítka při ovládání na místě, originál jsou jako guma |
Venca: bez komentáře |
5. User friendly (výbava, přehlednost přístrojů, "padne do ruky",…) |
3 |
3 |
3 |
3 |
Áda: 04 - hlavní budíky moc utopené, PC je na nic |
Venca: 04 má PC, ale je na nic |
6. Jízda zatáčky - turistika |
4 |
2 |
4 |
2 |
Áda: 01 má komfortnější podvozek pro turistiku (je měkčí) |
Venca: 01se lépe překlápí do zatáček |
7. Jízda zatáčky - na hraně |
2 |
4 |
2 |
4 |
Áda: 04 má plynulejší zátah motoru a podvozek je tužší |
Venca: 04 se při svižnější jízdě lépe vede |
8. Jízda highway - turistika |
2 |
4 |
2 |
4 |
Áda: 04 má plynulejší zátah motoru |
Venca: 04 má širší rozsah použitelných otáček, není třeba tolik řadit |
9. Jízda highway - na hraně |
4 |
2 |
2 |
4 |
Áda: na 01 se méně řadí, pocitově větší zátah při předjíždění, šestka je tam navíc |
Venca: 04 má širší rozsah použitelným otáček, není třeba tolik řadit |
10. Jízda město |
3 |
3 |
3 |
3 |
Áda: není velký rozdíl |
Venca: 04 má lepší záběr motoru, 01 lepší ovladatelnost na místě a v malé rychlosti |
11. Brzdy |
3 |
3 |
3 |
3 |
Áda: záleží na individuálním nastavení, 01 rychlý tvrdý záběr, 04 opak |
Venca: záleží na individuálním nastavení |
12. Řazení, spojka |
3 |
3 |
3 |
3 |
Áda: na 04 líp padají kvalty, ale jdou mizerně nižší rychlosti při nižších otáčkách |
Venca: celkově obě Varadera nic moc |
13. Kultivovanost chodu motoru |
1 |
5 |
1 |
5 |
Áda: 04 mnohem čistější zátah, větší elasticita |
Venca: 04 má mnohem pružnější zátah |
14. Posez |
3 |
3 |
5 |
1 |
Áda: 01 má měkčí a nižší posez, 04 vyšší a tvrdší, ale obojí je OK |
Venca: 01 je nižší - pro mne výhoda - měřím 170cm |
15. Odstupňování převodovky |
4 |
2 |
1 |
5 |
Áda: šestka je naprd, řadím jak pako, převody jsou zbytečně blízko u sebe |
Venca: šetska je velká výhoda pro můj styl jízdy |
16. Stabilita při brzdění |
3 |
3 |
3 |
3 |
Áda: v náklonu 04 lépe drží stopu, na rovině lepší 01 |
Venca: 04 při brzdění v zatáčkách lépe drží stopu, 01 na rovině |
17. Celkový pocit |
2 |
4 |
2 |
4 |
Áda: 04 má výrazně přesnější ovládání a chování motoru, tvrdší, až moc silniční podvozek, na 04 je děsný pohled na plexi z pohledu řidiče, 01 se mi designově líbí víc, motor má větší "koule", ale na 04 je znát novější a lepší technika, překvapil mě malý rozdíl ve spotřebě |
Venca: 01 je pro mne lepší na turistiku, ve všem ostatním je lepší 04, vzhledově u mne vítězí 01 |
Celkové hodnocení |
45 |
57 |
45 |
57 |