Právě se nacházíte :    Úvod   |   XL1000V 2003    
 















XL1000V 2003


VARADERO začalo psát svoji historii v roce 1999 a díky svým proporcím, vysokému výkonu a "Adventure Sport" optiky, si získalo velké množství příznivců. VARADERO ukázalo, že dokáže nabídnout vysoký komfort jak při cestování tak při sportovní jízdě a je jedno zda jedete sami, či plně naložení i se spolujezdcem. Dobře se cítí při rychlé jízdě po dálnici, i při zdolávání vysokohorských průsmyků. Nyní, po čtyřech letech výroby, přibylo dalších konkurentů v této kategorii a vývojový tým se proto rozhodl přistoupit k modernizaci. Z velké části se přitom opíral o názory spokojených zákazníků a vytvořil tak motocykl "šitý na míru". Pojďme se tedy blíže podívat jak se jim to povedlo.

Na VARADERU druhé generace ihned upoutá přední část aktualizované kapotáže svým agresivním vzhledem a ostřeji řezanými rysy, čímž se docílilo velice kompaktního a dynamického vzezření. O větší jízdní komfort se stará širší větrný štítek (uchycený čtyřmi šrouby) s dvoupolohovým nastavením (rozdíl ve výšce je 50mm) a také nové sedlo, slibující větší pohodlí při delším cestování.

Změněn byl rovněž přístrojový panel s přehledným displejem a kontrolkami, které jsou nyní umístěny nad rychloměrem a otáčkoměrem (pro lepší viditelnost při jízdě s tankruksakem).

Nová štíhlejší přední kapotáž má přepracované otvory, kterými proudí vzduch od postranních chladičů a také nové blinkry, vestavěné do kapotáže po vzoru TRANSALPa. Zlepšena byla také ochrana jezdcových nohou před vodou a blátem, odstřikujícím od předního kola a to přidáním plastových krytů mezi boční kapotáž a spodní kryt chránící motor.

Velikost a tvar 25 litrové palivové nádrže zůstaly zachovány (nyní celá v černém lakování), změnil se však její uzávěr, kdy se již při tankování celý nevyndavá, ale odklápí se směrem k jezci. Největší změny se ale udály v kapalinou chlazeném dvouválcovém motoru (V90, 998cm3) (nově v matně černém lakování). Ten byl vybaven vysoce výkoným digitálním vstřikováním paliva PGM FI s průměrem hrdel 42mm a 12-ti děrovými vstřikovacími tryskami (stejné jako na VTR 1000 SP2). Upraven byl rovněž kompresní poměr z nynějších 9:1 na 9,8:1. Změny se udály také v převodovce-přidáním šestého rychlostního stupně. Výsledný efekt je jednoznačný - ještě příznivější průběh výkonu a točivého momentu a hlavně snížení spotřeby paliva, když průměrný dojezd na plnou nádrž se zvýšil z nynějších 340km na neuvěřitelných 465km!

Impozantní výfuková soustava 2-1-2, zakončená novými tlumiči, je vybavena katalyzátorem HECS3 se sekundárním vzduchovým systémem, podporujícím dodatečné spalování. Tyto úpravy zajišťují s přehledem plnění emisní normy EURO2 a emise výfukových plynů jsou dokonce tak nízké, že se velice blíží přísné normě EURO3, se kterou se teprve počítá do budoucna. Novinkou je také "čidlo překlopení", které automaticky zastaví motor, když dojde k naklonění motocyklu o více než 60 stupňů na jednu nebo druhou stranu. Úpravy se dotkly i podvozku - nově uložený motor a vyztužení rámu, zvyšující jeho tuhost a vylepšené přední 43mm vidlice i zadní pérování, přispívající k většímu jízdnímu komfortu při plném zatížení. Vylepšen byl i, často kritizovaný, boční stojánek změněním tvaru a velikosti jeho dosedací plochy, což by mělo zvýšit stabilitu při parkování na měkkém povrchu. O zastavení stroje se nadále stará vylepšený brzdový systém dual CBS se zlatě zbarvenými brzdovými třmeny. Výbava na přání zahrnuje horní 45-litrový a boční 35-litrové kufry (stejné jako na nynější VFR) v barvě motocyklu a centrální stojan, poskytující neocenitelné služby při údržbě řetězu a výměně zadního kola.

Pro rok 2003 bude VARADERO nabízeno ve třech barevných provedeních (lakován je i přední blatník): metalická stříbrná, perleťově modrá a královská červená. Cena nového VARADERA byla stanovena na 339.900,-Kč.

 

Technické údaje

Motor čtyřdobý kapalinou chlazený osmiventilový dvouválec V 90° DOHC, vstřikování PGM-FI
Objem 996 ccm
Vrtání x zdvih 98 x 66 mm
Výkon 94k/ 8000 ot./min
Točivý moment 98Nm/ 6000 ot./min
Kompresní poměr 9,8 : 1
Zapalování elektronické
Spouštění elektrické
Převodovka šestistupňová
Sekundární převod "O" kroužkový řetěz
Rozměry (d x š x v) 2295 x 925 x 1500 mm
Rozvor kol 1560 mm
Světlá výška 181 mm
Výška sedla 838 mm
Objem nádrže 25l (4l rezerva)
Pneumatika přední 110/80-R19
Pneumatika zadní 150/70-R17
Odpružení přední 43mm teleskopická vidlice, zdvih 155mm
Odpružení zadní Pro-Link, nastavitelný útlum i předpětí, zdvih 145mm
Brzdy přední 296mm dvoukotoučová třípístková Dual CBS
Brzdy zadní 256mm kotoučová třípístková Dual CBS
Hmotnost 235kg bez náplní



  « Předchozí stránka
 
    
Copyright © 2002-2010 www.varadero.cz
Kontakt

Reklama:
Nejlevnější nákladní pneu najdete v e-shopu na adrese www.lkwpneu.cz.
daňová evidence České Budějovice Kvalitně a levně -