Právě se nacházíte :    Úvod   |   XL1000V 1999-2002    
 















XL1000V 1999-2002



VARADERO XL 1000V se poprvé objevilo na trhu v roce 1999. Díky výkonnému dvouválcovému motoru, výbornému brzdovému systému CBS a perfektnímu jízdnímu pohodlí, získalo velké množství příznivců a rázem se postavilo na špici ve třídě velkých cestovních endur. Zpočátku se hovořilo o tom, že by ve výrobním programu HONDY mělo VARADERO nahradit úspěšný model XRV 750 Africa Twin. Naštěstí se tomu tak nestalo, protože oba stroje jsou svým zaměřením přece jenom odlišné.

 

VARADERO na první pohled zaujme svou mohutností a je vhodnější spíše pro jezdce vyšší postavy, neboť výška sedla je 845mm a pohotovostní hmotnost činí 250kg. Dvoustupňové sedlo je velmi široké a pohodlné jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce. Ten se za jízdy může držet velkých držadel integrovaných do zadního nosiče. Pod sedlem se nachází dobře přístupný akumulátor a také prostor pro bezpečnostní zámek, nářadí a ostatní menší příslušenství. K pohodovému stavu za řidítky přispívá velkou měrou i optimální výška stupaček, tvar a zalomení řidítek a dostatečně hluboké prolisy pro kolena ve spodní části palivové nádrže. Za špatného počasí přijdou vhod plastové chrániče rukojetí řidítek a vyhřívané rukojeti (za příplatek). Přísnou kritiku snesou také kulatá zpětná zrcátka, která se za žádných okolností netřesou a lze v nich vzhledem k jejich širokému umístění pohodlně sledovat provoz za zády. Elegantně řešená je i přístrojová deska z tmavého plastu s dvěma velkými, nahoře umístěnými přístroji (rychloměr a otáčkoměr s LCD displeji počítače kilometrů a časomíry) a jedním ukazatelem teploty chladicí kapaliny, který se nachází dole uprostřed. V integraci s těmito přístroji se nacházejí ještě kontrolky směrových světel, dálkového světla, mazání a kontrolka stavu paliva, která se rozsvítí, klesne-li objem paliva z pětadvaceti na méně než čtyři litry. Přístroje i kontrolky jsou v zorném úhlu řidiče a dají se dobře sledovat i za slunného počasí. Oslnění přístrojů částečně brání boky části přední kapotáže, ve které je kromě dvojitého světlometu pevně zabudován i přední průhledný štítek, který dostatečně ochrání jezdce před náporem vzduchu.

 

 

Základem motocyklu je kapalinou chlazený dvouválcový (V 90) motor, disponující velkým točivým momentem v širokém rozsahu použitelných otáček a velmi příznivou výkonovou křivkou. Tento motor, převzatý ze sportovní VTR 1000, musel být pro pořeby velkého endura poněkud upraven. Došlo ke zvýšení hmotnosti setrvačníku, snížení hmotnosti ojnice (použitím bezmaticového spojení s klikovým hřídelem) a také byla upravena olejová vana. Plnění motoru mají na starosti dva karburátory KEIHIN s průměrem difuzoru 42mm. Výsledkem je průběh křivky točivého momentu končící u hodnoty 99Nm při 6000 ot/min, přičemž již při 2000 ot/min dosahuje motor 35Nm. To znamená, že i jízda v oblasti nízkých otáček je velice příjemná. Převodovka je optimálně odstupňovaná. Umožňuje jak pomalou jízdu na první a druhý rychlostní stupeň, tak neobvykle rychlou a dynamickou změnu rychlosti na třetí až pátý převodový stupeň.

 

Motor VARADERA slouží jako nosný prvek rámu, který je svařen z ocelových profilů kruhového a čtvercového průřezu. Přední kolo je vedeno teleskopickou vidlicí o průměru nosných trubek 43mm a zdvihu175mm. Úhel hlavy řízení 43° umožňuje dobré vedení VARADERA i v malých rychlostech. Zadní kolo je uloženo v kyvné vidlici, která je připevněna přímo k motoru pomocí čepu integrovaném v zadní části vyztužené motorové skříně. Kyvná vidlice je tvořena svařencem obdélníkového průřezu (36x82mm) z lehké slitiny. Pružicí a tlumicí prvky s velkými zdvihy pérování dostatečným způsobem eliminují všechny nerovnosti vozovky a jsou zárukou klidné pohodové jízdy, k níž podstatným způsobem přispívá i vyloučení jakýchkoli vibrací od motoru do sedla, řidítek a stupaček. Zastavení motocyklu má na starosti duální kombinovaný brzdový systém CBS, kde trojice třípístkových brzdičů předního a zadního kola je ovládána dvěma hydraulickými systémy. Dva vnější pístky předních brzdičů jsou ovládány ruční páčkou a vnitřní pístky předních brzdičů nožním pedálem. Centrální pístek zadního brzdiče je řízen sekundárním hlavním brzdovým válcem namontovaným na levém kluzáku přední vidlice, přičemž nově použitý redukční ventil (PCV) reguluje stisk brzdy za účelem optimálního náběhu a hladké reakce.

V prvním roce výroby bylo VARADERO nabízeno v černé, zlaté a oranžové barvě, vždy v kombinaci se stříbrnou palivovou nádrží. Od roku 2000 se barevné provedení již nezměnilo - černá, modrá a červená. Model 2001 byl vylepšen zabezpečovacím systémem H.I.S.S a "tvrdší" zadní pružicí jednotkou. Pro rok 2003 se VARADERO dočkalo úplného přepracování, které jistě zajistí upevnění jeho vedoucí pozice v kategorii velkých cestovních endur.

 

 

Technické údaje

Motor kapalinou chlazený čtyřdobý do V 90° osmiventilový dvouválec DOHC
Zdvihový objem 996 ccm
Největší výkon 69 kW (94 k) při 8000 ot/min
Točivý moment 99 Nm při 6000 ot/min
Kompresní poměr 9:1
Vrtání × zdvih 98 × 66 mm
Příprava směsi 2 x KEIHIN 42mm
Zapalování elektronické
Spouštění elektrické
Převodovka pětistupňová
Vnější rozměry 2295 × 880 × 1490 mm
Světlá výška 195 mm
Rozvor kol 1560 mm
Výška sedla 845 mm
Pohotovostní hmotnost 200 kg
Objem palivové nádrže 25 l (4l rezerva)
Maximální rychlost 200 km/h
Rám páteřový z ocelových trubek
Odpružení přední teleskopická vidlice průměr 43mm zdvih 175mm
Odpružení zadní Pro-Link nastavitelný útlum a předpětí zdvih 155mm
Pneumatika přední 110/80-R19
Pneumatika zadní 130/70-R17
Brzdy přední dvoukotoučová 2x296 mm třípístková dual CBS
Brzdy zadní kotoučová 220 mm třípístková dual CBS
Sekundární převod O-kroužkový řetěz

Servisní data

Ventilová vůle-sání 0,16 mm
Ventilová vůle-výfuk 0,31 mm
Tlak oleje 6 bar/5000 ot
Předstih 15°/1200 ot
Svíčky NGK DPR8EVX-9
Vzdálenost elektrod 0,8 - 0,9 mm
Karburátor KEIHIN
Typ karburátoru VPJ0A
Volnoběžné otáčky 1130 - 1200 ot/min
Hlavní tryska 1-168 2-170
Jehla B51C / B51B
Tryska volnoběhu 42
Šroub bohatosti směsi 2,5 -ot
Nastavení plováku 13,2-14,2 mm
Dobíjecí hodnoty 26/5000 A/ot min 12,3-13,2 V/ot min
Typ baterie 12/12
Motorový olej SAE 10W40 API SG
Olejová náplň s filtrem 3,60 l
Nálň chladicího systému 3,30 l
Náplň vidlic 529/529 ccm
Sekundární řetěz DID 525HV
Počet článků 112
Vůle řetězu 35 - 45 mm
Pastorek 16 zubů
Rozeta 47 zubů
Huštění pneu 2,5 / 2,5 (2,8) bar
Utahovací moment-hlava válců 53 Nm
Utahovací moment-ventilové víko 10 Nm





  « Předchozí stránka
 
    
Copyright © 2002-2010 www.varadero.cz
Kontakt

Reklama:
Nejlevnější nákladní pneu najdete v e-shopu na adrese www.lkwpneu.cz.
daňová evidence České Budějovice Kvalitně a levně -